Flytting

pris:

0.00 NOK

send en forespørsel

Flytting

Vi flytter for deg- enkelt og greit

La oss ta hånd om de kjedeligste og tyngste oppgavene når du skall flytte,da får du mer tid og overskudd til andre ting.

Våre medarbeidere har lang erfaring i å flytte for både private og bedrifter, og sørger for at dine eiendeler kommer trygt fram til den valgte destinasjonen. Ønsker du et pristilbud er det bare å ta  konakt med  og vi kommer tilbake til deg med et helt uforpliktende flyttetilbud.

Hva  tilbyr vi innen flytting:

Privat flytting
Kontor- og bedriftsflytting
Vi tilbyr mellomlagring, fjernlagring og hotellagring lokalisert i Lilestrøm
Montering/Demontering av møbler
Flytting innen hele Norge
Salg av pakkemateriell(flytteesker,tape,silkepapir og bobleplast)
Utleie av bil med sjåfør og hjelpeman

Vi skreddersyr også løsninger for deg!

Vi kan:

Bistå deg med gode råd og løsninger tilpasset din flyttesituasjon
Planlegge din flytting i samarbeid med deg
Utforme oppdrag tilpasset ditt budsjett
Kombinere flyttingen med en eller flere av våre andre tjenester


Key Baltic Solution AS bruker kun varebiler, som er spesialutrustet for transport av gods. Hver varebil har ett bånd som sørger for at gods er sikret og gir svært god beskyttelse mot fall og støt under transport. Kjørerutene endres med hensyn til trafikksituasjon  i en stor by. Transport av varer utføres så raskt som mulig.

Våre biler har standard godsforsikring på våre flyttebiler Vi anbefaler at kunden i tillegg tegnet flytteforsikring/transportforsikring i eget forsikringsselskap, da dette er en forsikring vi som flyttebyrå ikke får tegnet grunnet  lovverket rundt  flyttetjenster.


Prisen for å transportere gods i Oslo avhenger av hvilke bedriftens ressurser og hvor mye tid vi har brukt og av følgende villkår

Antall spesialister og antall arbeidstimer

Transportert godsvolum
Har kunden behov for å demontere og montere møbler, antall gjenstander og dess kompleksitet 
Har kunden behov for å transportere gjenstander uten heis
Antall møbler og gjenstander som skal pakkes
Tunge, store og skjøre gjenstander

Bilvolum og kjøretid

Antall kolli, vekt og størrelse av transportert gods
Avstanden mellom avsender og mottaker
Trafikksistuasjonen (bilkøer osv.)

Forbruket av emballasjematerialer

Antall møbler og gjenstander som skal pakkes
Tunge, store og skjøre gjenstander som trenger en ekstra emballasje
Har kunden behov for å beskytte  kontorinnredning



Vi garanterer at ditt gods blir beskyttet

Vi inngår kontrakt med hver kunde
Vi pakker, flytter, transporterer godset i samsvar med de til enhver tid gjeldende krav til godstransport
Vi bruker emballasjematerial med utmerket kvalitet for innpakning og beskyttelse av godset

Priser

Alle priser er eks mva.
Minstetid pr. oppdrag er 2,5 timer, inkludert 0.5 time til/fra kunde.
Timer regnes pr påbegynt 0,5 t.
På turer som går utenfor Oslo tilkommer kr.4,0, pr.km.,(fra/til Pilstredet Park 0176 Oslo)  for å dekke dieselutgifter.
På langturer, over ca. 20 mil hver vei, kan vi gi fast pris på oppdraget. Be om tilbud.
Eventuelle bompenger kommer i tillegg.


Timeprisene våre er følgende for 1 mann og flyttebil
 

Dag
 
Tidsrom
 
Timepris
 
Mandag til fredag 0900-16.00 430
Mandag til fredag Fra kl 16.00 630
Lørdag 0900-1300 430
Lørdag Fra kl 13.00 630
Søndag/ Helligdager Hele dagen fra kl 10.00 830



Timeprisene våre er følgende for 2 mann og flyttebil

 
Dag
 
Tidsrom
 
Timepris
 
Mandag til fredag 0900-16.00 800
Mandag til fredag Fra kl 16.00 1000
Lørdag 0900-1300 800
Lørdag Fra kl 13.00 1000
Søndag/ Helligdager Hele dagen fra kl 10.00 1200


Søppeltømming:

kr 250,- pr kubikk + timesbruk

Emballasje.

Stor flytteske  (LxBxH 580x380x450)

Kr 39,- pr.eske




Godt å vite
Tips om flytting og pakking
Flytting:

FØR FLYTTEDAGEN:

Bestem deg for dag og klokkeslett flyttingen skal foregå - husk at mange flyttebyråer har kveldstillegg som gjør det billigere å flytte på dagtid.

Ta kontakt med seriøse flyttebyråer - be de gjerne komme på befaring slik at du får flere pristilbud å velge mellom. Men husk - billigste pristilbud er ikke alltid best! Forsikre deg for eksempel om at det ikke er noen skjulte ekstrakostnader i forbindelse med flyttingen.

Når du har bestemt deg for hvilket flyttebyrå du vil bruke, lønner det seg å bestille flytting så raskt som mulig. Da har du best sjanse for å få det tidspunktet som passer deg best.

Begynn gjerne å pakke ned i esker 2 - 3 uker før flyttedagen. Pakkingen er ofte mer omfattende enn man tror, og det blir mindre mas hvis man pakker ned litt og litt. Pakk først ned ting du bruker sjelden, og benytt gjerne anledningen til å gi bort eller kvitte deg med ting du ikke trenger. Mer info om pakking finner du til høyre på denne siden.

Planlegg flyttevasken av boligen du skal flytte fra. Skal du vaske selv eller leie inn noen til å gjøre det for deg? Hvis du skal leie inn noen til å vaske for deg lønner det seg først å høre med flyttebyrået du har valgt - du får ofte rabatt hvis du velger samme firma til både flytt og vask. Det lønner seg også å bestille flyttevask så tidlig som mulig, da har du bedre sjanse for å få det tidspunktet som passer deg best.


PÅ FLYTTEDAGEN:

Hvis du ikke har avtalt pakking med flyttebyrået, er det viktig at alt er ferdigpakket når flyttebilen ankommer. Husk å tøm alle skap og skuffer i møbler som skal flyttes. Sørg for at alle esker er tydelig merket med hvilket rom de tilhører, eks. kjøkken, soverom 1, soverom 2 osv., det sparer tid når alt skal bæres og plasseres i den nye boligen. Råd og tips om pakking finner du for øvrig til høyre på denne siden.

Hvis du ikke har avtalt demontering med flyttebyrået, er det viktig at du selv har demontert visse typer av møbler. Bordben kan med fordel skrus av, og for eksempel store skap bør demonteres helt. Husk å ta godt vare på alle deler og legg de i en tydelig merket eske eller pose.

Sørg for å ha ting som du trenger lett tilgjengelig. Nøkler, medisiner, mobillader osv. er det greit å ha i egen veske eller lignende. Du kan også putte disse tingene i en egen godt merket eske og gi beskjed til flyttehjelperne om at denne esken plasseres ytterst i flyttebilen slik at den lett kan nås.

Sjekk garasje, loft, kjeller, boder, fastmonterte skap og lignende for evt. gjenglemte gjenstander.


ETTER FLYTTEDAGEN:

Husk å melde adresseendring både til Skatteetaten og Posten! Husk at du må melde flytting til Skatteetaten innen 8 dager etter du har flyttet!

Pakking:

Bruk solide esker når du pakker.Store esker passer for lette ting og små esker passer for tunge ting.De fleste flyttebyråer selger gode flytteesker, alternativt kan bananesker fra butikken også brukes. Prøv å bruk esker av lik størrelse, da er de enklere å stable og mer stabile i flyttebilen.

Pass på at du ikke pakker for tungt i eskene. Ved pakking av bøker er det lurt å bruke små esker og gjerne løfte litt på esken underveis, slik at du kan kjenne når den blir for tung. Sånn ca. maks 20- 25 kg. per eske er en fin huskeregel.

Bruk gjerne silkepapir til innpakking av glass og porselen, avispapir kan avgi trykksverte. Bobleplast passer fint til å pakke inn bilder, malerier, speil og andre litt store gjenstander som lett kan skades under flyttingen. Bruk heller for mye enn for lite innpakningsmateriale!

Ikke pakk skjøre ting i samme eske som tyngre ting.

Esker med glass og porselen bør ikke inneholde andre ting enn bare dette.

Legg de tyngste tingene nederst i eskene og plasser de letteste øverst.

Fyll opp evt. hulrom i eskene med papir eller lignende. Da ligger innholdet i esken mer stabilt under flyttingen.

Ikke overfyll eskene. Ta på lokk eller tape igjen esken - det bør være flatt på toppen.

Merk eskene godt med hva de inneholder, for eksempel glass, kjøkkenutstyr osv., og hvilket rom de tilhører. Esker med glass og annet knuselig materiale bør merkes ekstra godt slik at det tydelig fremkommer at innholdet er knuselig.

Giftige, etsende og brennbare stoffer må pakkes separat. Gi beskjed til flyttepersonalet hvis du har slike stoffer.

Klær og tekstiler kan pakkes i sekker eller esker. Bruk gjerne to sekker utenpå hverandre - da tåler de mer!


Tips for lavere flytteutgifter

Det kan være store prisforskjeller fra flytting til flytting. Selv om det ikke er mulig å påvirke alt som bestemmer sluttprisen, er det noen enkle grep man kan ta for å spare penger når man skal flytte.

Dette kan du gjøre for å spare penger:

Pakk alt av innbo selv. Husk bare å pakke forsvarlig
slik at tingene dine tåler flytteprosessen
Demonter evt. møbler selv

Bær esker og det du klarer å bære ut på gateplan. Hjelp til med å bære inn i igjen i ny bolig. Jo høyere etasje du bor i (spesielt uten heis), jo mer er det å spare på å bære selv

Få gjerne familie og venner til å hjelpe deg med å bære. Da trenger du bare å leie inn sjåfør + bil fra flyttebyrået, og det er billigere enn flere flyttehjelpere + bil

Har du tilgang til bil kan du kjøre bort esker og andre små gjenstander selv, og la flyttebyrået ta seg av de større og tyngre tingene

Gi bort eller kvitt deg med ting du ikke trenger. Jo færre ting som skal flyttes, jo mer penger sparer du!


Key Baltic Solution AS tilbyr også god pris på våre andre tjenester som blant annet varetransport, bortkjøring av avfall, o og frakt av tunge gjenstander. Har du spørsmål om pris på flyttehjelp eller noen av våre andre tjenester er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss . Vi ser frem til å hjelpe deg.